Check, Check, Dubbelcheck

28 februari 2019 - Rijssen, Nederland

Allereerst lieve familie, vrienden, collega's, kennissen en iedereen die mij met een warm hart gesponsord heeft: WAUW, wat wil ik jullie uit de grond van mijn hart bedanken voor de financiele ondersteuning en bemoedigingen. Het is nu begin maart en ik kan gewoon nu al zeggen dat ik het streefbedrag van 4000 euro heb gehaald. Ik vertrek pas (of al, het komt nu toch wel dichterbij) over een maand naar Guinee, maar dat ik een maand voor de tijd het bedrag binnen zou hebben had ik niet durven dromen.

De teller op de https://www.geef.nl/nl/actie/help-mee-operaties-op-de-mercy-ships-in-guinee/donateurs site staat op 2475,- op dit moment (en er kan en mag natuurlijk altijd meer bij), maar ondertussen heeft de boterkoekenactie (+ fantastische vrije giften) op het werk ook ontzettend veel opgeleverd (namelijk: 611 euro), super, super gaaf en nogmaals heel erg bedankt!

Daarnaast zijn er ook artsen/maatschappen vanuit het Deventer Ziekenhuis die een prachtig bedrag hebben geschonken via de MercyShips site (nog eens 850 euro!!!) en merk ik dat het hier binnen de OK ook begint te leven wat betreft het enthousiasme. Collega's die ook graag een keer aan boord willen gaan om te helpen als Operatie-assistent of Chirurg. Collega's die door de bekendheid van de Mercy Ships via een bedrijf of kerk Mercy Ships willen sponsoren, echt bijzonder! Daarnaast zijn er nog een aantal toezeggingen gedaan wat betreft financiele ondersteuning. Dussssss alles optellende is het bedrag nu 3936,- en mag ik met een gerust hart zeggen dat ik er ben... Whoehoe (en voor de mensen die mij kennen: ik heb een vreugdedansje gedaan). Eerlijk gezegd was dit hele financiele ondersteuningsgedoetje nog best wel spannend, het is geweldig om aan zo'n mooi project te beginnen maar het is nog fijner als je van alle voorbereidingen ook kunt gaan genieten als je weet dat het financieel allemaal geregeld is.

Met andere woorden: CHECK Financien

En ondertussen heb ik ook al mijn inentingen gekregen (en ja, ik heb helaas mijn bootcamples over moeten slaan na de meningokokken ACWY prik, ik kreeg mijn linkerarm echt niet meer omhoog, autsj). Voordat je aan boord mag van de Mercy Ships moet er ook nog een Mantoux test worden afgenomen (dit is een test om te kijken of je Tuberculose hebt). Ik heb gemerkt dat het allemaal op z'n Amerikaans gaat (lees: zeer protocollair), dit betekent inclusief verklaringen. Dus ik op maandagmiddag naar Zwolle gecrosst, prikje gekregen (beetje auw) en weer terug gecrosst, vervolgens op donderdagmorgen (geeeuuuww) weer naar Zwolle gecrosst, daar hebben ze welgeteld 1x over mijn arm gewreven, verklaring getekend (ik stond echt binnen 3 min. weer buiten incl. wachtkamertijd) en vervolgens doorgecrosst naar mijn werk. Oké de zonsopgang langs de IJssel tussen Zwolle en Deventer was echt prachtig die dag, en die had ik niet willen missen (oke misschien wel, maar wel eventjes genoten in ieder geval.

Met andere woorden: CHECK Vaccinaties

Wat betreft het protocollaire werken. Afgelopen maand heb ik ook nog een aantal verklaringen moeten tekenen (op het gebied van privacy, regels op en rond het schip) en heb ik nog even flink wat nieuwe Engelse woorden geleerd, die ik vervolgens ook net zo snel weer vergeten ben. Ook moest ik nog een tweetal E-learnings maken, met name rond de herkenning en preventie van kindermishandeling, deze waren vrij uitgebreid en ook weer in het Engels. Indien je deze E-learnings behaald hebt, krijg je heus certificaat. Hier zijn ze wel strikt in, haal je deze E-learnings niet dan kom je weer in contact met een iemand die je nog weer het één en ander vraagt.

Maar ook in dit geval: CHECK E-learnings en verklaringen

En dan tot slot nog de vliegtickets, ook die zijn binnen! Er zijn gelukkig 2 reisorganisaties waar ze mee samen werken en die met je meekijken of er geschikte vliegtickets zijn. De hoeveelheid bedden aan boord van de Mercy Ships is gelimiteerd en een dag eerder aankomen of een dag langer blijven is dan ook (bijna) niet mogelijk. Ik kon er voor kiezen om dan zelf een hotel te boeken (blank, vrouw, rijk, jong en alleen in één van de weinige hotels die de arme hoofdstad kent) en ook zelf het transport te regelen vanaf of naar het vliegveld/hotel/schip, maar dat had niet mijn voorkeur. Ook omdat mijn moeder vertelde dat je vaak als groep van het schip vertrekt en hier een hele ceremonie aan vooraf gaat (foto's maken, emailadressen uitwisselen, iedereen huggen en goodbye zeggen) wat natuurlijk jammer zou zijn als ik dit mis.

Ik vertrek nu op 7 april om 6.00 vanaf Dusseldorf Airport (dus op 6 april rijd ik al naar Dusseldorf en overnacht ik daar in een hotel) zodat ik de volgende dag (hopelijk uitgeslapen en wel) in het vliegtuig zit richting Paris Charles de Gaulle. Daar maak ik een overstap richting Conakry (de hoofdstad van Guinee), met eerst nog een tussenlanding in Nouakshott. Al met al een reis van ongeveer 12uur waarvoor ik nu alvast wat mooie films en boeken ga verzamelen (aanbevelingen zijn welkom!!!)

Ojah: CHECK Vliegtickets

Komende maand nog even lekker werken, genieten van het koele weer (tjah 33 graden en volop zon zal toch even wennen zijn) en alvast een klein beetje spullen verzamelen die ik mee ga nemen.

Liefs Judith

p.s. ik heb twee foto's toegevoegd van Sayou met haar kindje Mohammed. Mohammed is recent geopereerd in Benin op de Mercy Ships aan een Schisis en beiden kunnen nu weer lachen! Mocht je het hele verhaal willen lezen? https://www.mercyships.nl/wat-wij-doen/verhalen/een-nieuwe-glimlach-voor-baby-mohammed

1. Leonie van den Belt:
    28 februari 2019
    Aah wauw! Goed bezig!
  2. Mirjam Beldman:
    28 februari 2019
    Super dat je het bedrag hebt gehaald 😀👏👏👏
  3. Daffie:
    2 maart 2019
    Topper....!!! Je bent goed bezig meis!! Heel benieuwd naar je ervaringen😊 fijn dat de meeste checks er door zijn!! Aftellen...!! 😘
  4. Peter Van Dusschoten:
    11 maart 2019
    Veel succes en we gaan je volgen 👊🏼👍