Help mee: Operaties op de Mercy Ships in Guinee

6 januari 2019 - Rijssen, Nederland

IMG_8980

Lieve familie, vrienden, collega's en andere bezoekers,

Leuk dat jullie een kijkje nemen op mijn blog waar ik de komende periode updates, ervaringen, foto's en verhalen zal posten met betrekking tot mijn reis als anesthesie-assistent naar Guinee in april 2019. Komende zullen in het teken staan van voorbereiden: vliegtickets boeken, inentingen halen (Tyfus en een Tuberculose test), maar met name sponsors zoeken die mij financieel willen ondersteunen om deze reis, het verblijf en vooral ook de operaties die we op het schip gaan doen mogelijk te maken. Ieder klein beetje helpt en elk mens en operatie telt!

Ik zou het super tof vinden als jullie mij willen ondersteunen! Via de volgende link kom je op de site waar je een donatie kan doen en tevens wordt bijgehouden hoever ik onderweg ben naar Guinee ;-)..

P.S. Helaas is het op bovenstaande site alleen mogelijk om te doneren vanaf 10 euro, mocht je onder dit bedrag willen doneren? Gebruik dan de volgende betaallink:

Alvast ontzettend bedankt! Namens mij, maar ook namens alle mensen die geholpen kunnen worden. Super!

Verdere informatie over dit bijzondere schip waar ik in april verblijf?

Op dit moment ligt de Mercy Ships voor 10 maanden in de haven van Conakry (de hoofdstad van Guinee). De Mercy Ships is een operatieboot die hulp biedt aan de allerarmsten in de vorm van medische operaties op het gebied van aangezichtschirurgie (tumoren en hazenlipjes), plastische chirurgie (door brandwonden), orthopedie (van bijv. klompvoetjes), oogheelkunde, tandheelkunde enz. Daarnaast bieden ze ook medische ondersteuning van lokale artsen en medisch personeel en geven ze tevens scholing en training. Daarnaast wordt ook de lokale bevolking getraind  op het gebied van landbouw om de opbrengst en de kwaliteit van de landbouw te vergroten; vele ziektes kunnen namelijk worden voorkomen door goede en voldoende voeding. Hieronder een mooi filmpje waarin je kunt zien hoe groot de vraag is in deze landen en je direct een goed beeld geeft van het werk.

1. Reislogger:
    1 december 2018
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Richard:
    6 januari 2019
    Trots op je <3
  3. Harriet:
    19 januari 2019
    Ik ga je volgen! Zet hem op topper!
  4. Clau:
    21 januari 2019