Inzameluuhhhnnn !!!

22 januari 2019 - Rijssen, Nederland

Afgelopen weken een start gemaakt met de eerste sponsoracties. Wauw, wat is het leuk om met mensen in gesprek te komen die de organisatie een warm hart toedragen! Het bemoedigt mij enorm als ik merk dat de mensen om je heen met je meeleven, op welke manier dan ook.

Ondertussen heb ik op de sponsorsite: https://www.geef.nl/nl/actie/help-mee-operaties-op-de-mercy-ships-in-guinee/donateurs al 1100 euro opgehaald. Al een fantastisch bedrag, om stil van te worden! Ik kan alleen maar iedereen nogmaals ontzettend bedanken voor jullie gift! Familie, vrienden, maar ook soms uit een onverwachte hoek, een lieve collega, een vage kennis, kapper etc. Zo mooi om jullie betrokkenheid te merken.

Daarnaast heb ik op het werk (OK Deventer Ziekenhuis) boterkoeken verkocht. Deze had mijn broertje (die docent en banketbakker is) samen met zijn leerlingen gebakken. Wat een geweldige inzet van m'n lieve broertje en stiekem ook heel trots op hem, alhoewel ik zijn lekkere gebakjes ga missen aan boord (of ik kom een paar kilo lichter terug ;))
Ik heb in totaal 44 boterkoeken verkocht en daarmee 370 euro opgehaald! Vet tof, maar ook vet lekker begreep ik van vele collega's. Om iedereen in staat te stellen (nog) zo'n heerlijke boterkoek te kopen en te proeven:

Ze kosten 6 euro per stuk (of een vrije gift).
Levering rond 19 februari 2019
Laat hieronder even een berichtje achter (met je 06-nummer) als je er graag een of meerdere wil bestellen, of stuur me een appje: 0626499239
(de eerste 10 zijn al besteld en er is een max. van 50, helaas op=op)

3559ab37-decf-47b1-989a-771950b62140

Ook heb ik begin februari samen met Annerieke Roelofs (een echte veteraan op Mercy Ships gebied) een radio-programma mogen maken tijdens DZ-Live (een event in het DZ-ziekenhuis) in het teken van Mercy Ships. Wat was het geweldig om te doen, maar wat was het vooral mooi om haar verhalen te horen, ze is zo enthousiast en dat werkt aanstekelijk. We hebben prachtige nummers mogen draaien tijdens het uur dat we geïnterviewd werden over het vrijwilligerswerk wat Annerieke heeft gedaan (en ze kan niet wachten om nog een keer te gaan) en ik nog ga doen in april 2019.

ecd32379-7d2d-4a99-9487-415582030fce

Het volgende nummer wil ik jullie niet onthouden: https://www.youtube.com/watch?v=ISBGXvwqSUU
Hope on my Horizon van Peter Woolston (een zanger die zelf op de Mercy Ships heeft gewerkt) met prachtige beelden erbij (als je tijd hebt om ook even de video erbij te bekijken..doen!)
Ook na het radioprogramma weer mensen gesproken die zelf ook graag een keer mee willen, maar niet zo goed weten hoe ze moeten beginnen, onzeker zijn of ze het financieel gaan redden, of toch twijfels hebben. Ook dan zeggen ik en Annerieke nog steeds: doen! Het vergt wel even tijd en energie, maar ik merk dat er zoveel mensen zijn die je willen helpen en dan komt er soms ineens geld vanuit een onverwachte hoek. Via mijn moeder kwam ik in aanraking met 2 vrouwen die zelf al eens eerder zijn geweest en later dit jaar nog een keer zullen gaan, zij hadden al wat sponsorgeld verzameld en wilden mij graag op weg helpen (lees: een heel eind op weg helpen door mijn kost en inwoning aan boord te willen betalen). Dit is toch super bijzonder, dit mag je gerust een wonder noemen en het gaf mij weer een steuntje in de rug!

Komende weken hoop ik mijn vliegtickets te gaan boeken en alle inentingen te krijgen, een Mantoux-test te doen (i.v.m. TBC) en allerlei e-learnings te maken met betrekking tot het werken aan boord.
Daarnaast gaat het sponsoren en de actie Boterkoek nog steeds door. Mocht je bedrijven weten of zelf een bedrijf hebben dat een goed doel zoekt wat een ANBI-keurmerk heeft, maar ook eentje waarbij je zeker weet dat al het geld direct bij de kinderen en volwassen terecht komt die ontzettend hard een operatie nodig hebben om te kunnen (over)leven (zonder dat er mensen eraan kunnen verdienen) app me dan even, ik kom graag met ze in contact.

Tot snel!

Liefs Judith

1. Connie:
    24 januari 2019
    Mooi Judith! Leuk om je enthousiasme tussen de woorden door te voelen sijpelen! Veel succes en houdt ons op de hoogte!